Terug

Maak kennis met KCC-teamleider Therry: ‘Dit is topsport’

In het hart van ons klantcontactcentrum (KCC) bruist het van de energie en inzet. Door middel van commercieel klantcontact helpen we dagelijks mensen om langer van hun huis te kunnen blijven genieten. Aan het roer staat teamleider Therry Snippe, die dankzij zijn jarenlange ervaring en passie voor klantgericht werken zorgt dat alles op rolletjes loopt.

De tweeënveertigjarige Therry uit Hoogeveen begeleidt en coacht zijn team, stelt rapportages op en analyseert klantgesprekken. Een greep uit het takenpakket als KCC-leidinggevende, een veelzijdige baan waarmee hij eerder dit jaar startte. “Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging; een baan van maandag tot vrijdag met redelijk vaste tijden”, vertelt hij. “Toen ik de website van Molenaar bezocht, zag ik een vacature als adviseur in Roden. Paste perfect bij me gezien mijn werkervaring in de sales, maar wél weer werken op zaterdagen. Toen belde een Molenaar-collega mij – ik kende hem al jaren – en hij vertelde dat ze een teamleider voor het klantcontactcentrum zochten.” Na een paar gesprekken bleek Therry de perfecte match. “Toen ik in april begon voelde Molenaar meteen als een warm bad.”

Motiveren
Het doel van de kersverse teamleider is zijn team motiveren, elke dag weer opnieuw. “Het is fantastisch als we mensen bellen en een afspraak voor ze kunnen inplannen, want we helpen ze dolgraag aan een toekomstbestendige badkamer. Als we op een dag goede resultaten hebben neergezet strooi ik ‘s avonds met complimenten in onze KCC-appgroep. Ik vind het belangrijk om mijn team aan te moedigen en te blijven motiveren. Maken we op een dag ontzettend veel afspraken, bedank ik iedereen voor hun inzet.” Gezelligheid op de werkvloer acht Therry belangrijk, mits een juiste dosering. “Als het te rumoerig is grijp ik in, want als een collega een afspraak inplant met een potentiële klant mag het niet lawaaierig zijn. Dat is niet professioneel.”

De grootste uitdaging vindt hij het behalen van de wekelijkse targets en een volle agenda voor de adviseurs: “Het is topsport. Als je aan het bellen bent en mensen willen toch geen afspraak of besluiten nog een jaartje te oriënteren, is dat niet altijd fijn. Een volle agenda geeft pas echt een kick.”

Toppers
Over het Nunspeetse kantoor is Therry laaiend enthousiast. “Het pand is prachtig en sfeervol ingericht, het geeft een huiselijk en vertrouwd gevoel”, meent hij. “En dan de waardering naar het personeel. Er staat altijd wat lekkers in de kantine, je kunt pakken wat je wilt.” Een bijzondere ervaring vond hij het bijwonen van de Toppers met collega’s als teamuitje en het moment dat zijn eerste geplande afspraak resulteerde in een badkamerverkoop. “De verkoper belde mij om terug te koppelen dat het zo’n fijne afspraak was. Leuk dat hij dat laat weten. Het motiveert en helpt ons beter te worden.”

Nieuwe collega’s
Graag breidt Therry zijn team uit met nog meer enthousiaste collega’s die blij worden van goed gestructureerde gesprekken; luisteren, doorvragen, samenvatten en adviseren. “Ik kijk naar het team dat er nu zit en of iemand in die dynamiek past. Ervaring met wat we doen is uiteraard het belangrijkst, want – ik zeg het nogmaals – dit is topsport.”

Interesse in een baan als KCC-medewerker? Klik hier en maak kennis met onze fantastische organisatie!